El Parlamento de Galicia abordará este miércoles en Pleno la situación de incertidumbre que vive el asilo de Cambados desde que se hizo pública la intención de la iglesia de vender el edificio patrimonial que lo alberga.
El asunto llega a la Cámara gallega a través del BNG, que ha registrado una pregunta para su respuesta ante el plenario. En concreto, los nacionalistas quieren saber si la Xunta ha “realizado algunha actuación” para “adquirir” este pazo de Montesacro, una vez conocida la intención de los propietarios de venderlo, por unos tres millones de euros.
El Bloque dice en su exposición sumarse al “sentir da veciñanza de Cambados”, “que considera que a venda do pazo de Montesacro é unha oportunidade para que a administración o adquira e o mesmo pase a ser de titularidade pública, tanto polo seu valor patrimonial como para prestar atención residencial aos nosos maiores”. Señalan directamente a la Xunta, además, por ser la “administración que ten as competencias, e por tanto os recursos, para atención á dependencia dos galegos, sendo a responsable de garantir a existencia de residencias para os nosos maiores”.
Reprochan que el gobierno autonómico no “construíu nin unha soa residencia pública nos últimos catorce anos” y señalan que esta en juego es la única en Cambados, “nunha comarca como a de O Salnés, que tendo unha poboación de arredor de 100.000 habitantes, é deficitaria en prazas residenciais para persoas maiores, non existindo ningún centro de titularidade pública”.
Por todo ello, insisten en la necesidad de atajar la situación e invertir en este acción.
El Concello de Cambados intenta igualmente convencer a la Xunta para invertir en la compra del pazo y convertir el asilo en público, con iniciativas parlamentarias también a través del PSOE.