"Dentro das visitas que estamos facendo polos distintos concellos de Galicia, aos polígonos industriais e as asociacións empresariais para que coñezan de primeira man o novo paquete de medidas de solo industrial que acabamos de incorporar ao proxecto que se está tramitando de acompañamento á lei de orzamentos, onde van unhas figuras importantes de aceleración da tramitacións dos proxectos industriais acompañados da tramitación da ordenación do solo". Con estas palabras se expresó este mediodía la conselleira de Economía e Industria, María Jesús Lorenzana, en la visita que realizó a Boiro, y donde explicó que pretenden continuar trabajando con la ley de áreas empresariales, "pero debido a que esta regula ámbitos moi grandes que implican moitos anos na súa tramitación, con estas figuras pretendemos dar resposta ás demandas que están tendo os concellos por parte dos empresarios para atopar solo".
"Estimamos que dez anos de media é o que lle leva a un polígono industrial empezar a funcionar e, con estas figuras, nun ano e medio ou dous poderemos facer eses minipolígonos, chamados Zonas de Aceleración de Proxectos Empresariais e Solo (Zapes). Boiro é un sitio no que o alcalde nos ten trasladado que ten esgotado o solo actual do seu polígono e que ten demanda de empresas e imos intentar ver se solucionamos rapidamente esa problemática que teñen as empresas para seguir crecendo neste concello", subrayó Lorenzana.
Lorenzana puntualizó que la condición única e indispensable de los Zapes "é que por parte dos empresarios interesados en instalarse exista un proxecto industrial estratéxico, unha figura que regulamos o ano pasado e que esixe unha inversión mínima de dous millóns de euros e a creación de 25 postos de traballo, entre directos e indirectos. A partir de aí defínese un ámbito onde están outros proxectos industriais, debe ter unha zona de reserva enerxética para autoconsumo e, probablemente entre Xestur nestes minipolígonos para xerar solos que queden a disposición nun futuro inmediato", precisó la conselleira.
La titular de Economía e Industria agregó que se trata de hacer la tramitación del suelo de modo paralelo a los proyectos que se asocian para desarrollar esa pequeña área y que uno de ellos tiene que ser estratégico para que exista una justificación para que la Consellería pase a regular ese ámbito de suelo "e que, dalgún modo, esa ordenación territorial que nos facemos sobre a ordenación urbanística permita acelerar os trámites". Y agregó que se recalificará el suelo de zonas que tengan escasa afección ambiental "aínda que sexan terreos rústicos, sempre que non estean baixo réxime de de explotación agraria de ningún tipo", y precisó que "será recalificar no planeamento como solo urbano de uso industrial o solo que potencialmente poda ser industrial".
De esta manera, la titular del departamento autonómico de Economía e Industria comprometió el apoyo de la Xunta de Galicia al tejido productivo de la localidad para facilitar el crecimiento de sus empresas, así como en el resto de la comunidad autonómica. La representante de dicho departamento del Ejecutivo gallego mantuvo un encuentro de trabajo con el alcalde boirense, José Ramón Romero, para analizar las necesidades de suelo que tiene este municipio barbanzano y destacó que uno de los objetivos de la política industrial del Gobierno que preside Alfonso Rueda es que las empresas tengan más facilidades de acceso al suelo industrial y promover el crecimiento de las empresas que ya están implantadas.
En este sentido, Lorenzana apuntó que el proyecto de presupuesto de la Xunta de Galicia para el año 2025 recoge la creación de nuevas figuras de aceleración de la ordenación de suelo empresarial, como las referidas Zapes, que permitirán, según detalló la conselleira, simultanear la tramitación urbanística con la de los proyectos, de modo que se pasaría de una media de diez años a menos de dos años para que las empresas puedan comenzar su construcción.
María Jesús Lorenzana recordó que estas nuevas figuras de ordenación se suman a la medida, ya anunciada, de poner suelo industrial gratuito a disposición de las empresas durante los primeros ocho años, "unha medida pioneira que permitirá ao tecido empresarial acceder a máis de 500.000 metros cadrados", precisó la titular del departamento autonómico de Economía e Industria. Y concretó que esa medida impacta en el presupuesto de Xestur por un valor de 5 millones de euros.
Finalmente, la conselleira explicó que, con estas actuaciones, la Xunta de Galicia da un paso más en su estrategia de política industrial, de la que dijo que busca impulsar nuevos sectores industriales estratégicos, detectar e integrar nuevas cadenas de valor, promocionar la formación, la atracción de talento y el empleo de calidad y mejorar la competitividad de la industria gallega.
El alcalde asegura que tienen que aprovechar el terreno alrededor del actual polígono industrial, que ya cuenta con la infraestructura necesaria, para trabajar en la ampliación |
El alcalde de Boiro, José Ramón Romero, manifestó que en la localidad necesitan ampliar el parque empresarial existente en Espiñeira y la visita y la reunión con María Jesús Lorenzana, se produjo en este sentido "para poñernos a traballar da man da la Consellería de Economía e Industria para facer o antes posible que que sexa unha realidade aumentar o chan industrial". El primer edil agregó que los empresarios les están trasladando su necesidad de crecimiento. "Boiro é un pobo moi dinámico no ámbito empresarial e de aí a inquedanza", precisó Romero, quien incidió en la idea de que desde el Ayuntamiento van a trabajar con la consellería "para facelo realidade o antes posible".
Respecto a la ubicación, el regidor local manifestó que "levamos traballando tempo" y detalló que "hai varias propostas". "Xa tivemos algún encontro nese senso e o que queremos é complementar e darlle paso a eses traballos realizados anteriormente. Temos clarísimo que hai que ampliar o polígono de Espiñeira e debe ir para onde ten que ir, pois onde está o actual chan industrial temos toda a infraestrutura e hai que aproveitar o terreo que temos arredor del e aí estamos traballando". |