Dolores Hermelo, diputada autonómica del grupo popular gallego, urgió ayer al Ayuntamiento de Ribeira a aportar los terrenos necesarios para la construcción de un nuevo centro de salud en la capital barbanzana “e deixe de ser un Concello hostil contra a Sanidade Pública Galega, obrigando aos profesionais sanitarios a traballar en condicións deficitarias”. La parlamentaria del PPdeG destacó que el Sergas está realizando un “esforzo” para cubrir las vacantes y bajas del personal sanitario en los ambulatorios, “neste caso concreto, nos de Ribeira e Aguiño, repoñendo a totalidade do número de prazas asignadas na actualidade sempre que haxa profesionais dispoñibles e dispostos a contratar”. En concreto, Hermelo explicó que en el centro de salud de Ribeira existen 10 plazas cubiertas “logo de que, recentemente, se cubriron 3 prazas a través das medidas extraordinarias impulsadas pola Xunta para a dotación de persoal en prazas de difícil cobertura”.
La respuesta del alcalde, Luis Pérez, no se hizo esperar, y reiteró que desde que a mediados de 2023 tomaron posesión del Gobierno local se pusieron en contacto en reiteradas ocasiones con la Consellería de Sanidade para hablar con sus dirigentes y abordar ese tema. “Que quede claro que para nós é unha prioridade absoluta que os centros de saúde de Ribeira, Aguiño, Palmeira e Corrubedo teñan médicos”, dijo el primer edil ribeirense, quien agregó que también quieren un nuevo centro de salud y que, para eso, “témoslle feito moitísimas peticións por escrito e chamadas telefónicas cada 15 días para que nos reciban e poidamos estudar cales son as alternativas para ese novo centro de saúde”, precisó.
Ahondando en esa cuestión, Pérez Barral manifestó que lo que no van a hacer es andar a mandarle propuestas y que Sanidade les esté respondiendo si una vale y otra no, pues insistió en que lo que quieren es una reunión “na que nos sentemos e vexamos as posibilidades que hai en Ribeira para facer ese novo centro de saúde”. Y agregó que “xa lle pedimos nalgunha ocasión que reconsideren os metros cadrados que pedían ao principio nunha soa planta, e así o teñen feito públicamente, pois iso era inasumible”. Y dijo que el nuevo gerente del Área Sanitaria Santiago-O Barbanza quedó de llamarle en una semana y que incluso él le llamó una semana aún después “e non me colleu o teléfono, e logo me dixeron que me iban chamar, pero aínda seguimos esperando”.
Por tanto, el alcalde de Ribeira negó que haya inacción por parte del Ayuntamiento, “senón toda a vontade para sentarnos a falar coa Consellería de Sanidade e ver cales son as alternativas que lles encadran aos propios membros do departamento sanitario que dirixe Antonio Gómez Caamaño. Seguiremos esperando a que desde a Consellería de Sanidade nos podan recibir para estudar as opcións que hai de terreos nos que se poida construir o novo centro de saúde que Ribeira necesita".
El BNG reclama en el Parlamento de Galicia la cobertura de las plazas vacantes médicos en los centros de salud de Ribeira e Aguiño y le reprocha al PP que vote en contra |
La diputada del BNG Rosana Pérez reclamó en el Parlamento la cobertura de las plazas vacantes y bajas del personal de medicina de familia, pediatría y enfermería en los centros de salud de Ribeira y Aguiño, "que levan anos sufrindo un empeoramento continuado da calidade da atención que xa se converteu en crónico". La parlamentaria barbanzana defendió en la comisión de Sanidade una proposición no de ley en ese sentido y lamentó el voto en contra del PP "malia os anos de precariedade, queixas e malestar dos usuarios pola falta de persoal e, como consecuencia, polas agardas inxustificables", que ya fue motivo de varias movilizaciones ciudadanas. Pérez denunció que las listas de espera llegan en la actualidad hasta las tres semanas para un cita con el facultativo de cabecera en el ambulatorio ribeirense, "todo un paradigma da xestión nefasta e o funcionamento caótico, consecuencia da mala xestión e dos recortes do Goberno do PP", aseguró. Pérez Fernández expuso que el centro de salud de Ribeira, que atiende a una población superior a las 20.000 personas, debería contar con once médicos por la mañana y cuatro por la tarde, uno de ellos rotando en ambos turnos. "Porén, na actualidade están sen cubrir unha das prazas de medicina de familia pola mañá e outra pola tarde, ademais da praza oscilante que combina mañá e tarde. En total, tres médicos menos do que lle correspondería a este centro de saúde". La diputada frentista también se refirió al consultorio periférico de Aguiño, que tiene asignadas dos plazas y que llego a estar sin ningún profesional de medicina de familia después de que una se jubiló y otra está de baja laboral, "polo que os usuarios tiñan que ser atendidos en Ribeira, acrecentando así a demanda do seu centro de saúde", detalló la parlamentaria del BNG, que precisó que "Sanidade decidiu enviar un dos traballadores de Ribeira para Aguiño, suplindo así unha das carencias, pero aínda segue sen cubrir a baixa laboral".
"Entre Aguiño e Ribeira hai nestes momentos catro médicos menos", resumió Rosana Pérez, quien sumó a ello uno más que falta en el Punto de Atención Continuada (PAC). "Este ir e vir de profesionais o que está a provocar é que cada vez que alguén ten que ir a consulta é atendido por unha médica ou un médico diferente", criticó. Y, además, advirtió que la falta de profesionales en los centros de salud está provocando la saturación del propio PAC y del servicio de Urxencias del Hospital do Barbanza, "o que se podería agravar aínda máis de cara as datas do Nadal", concluyó Pérez Fernández. |