El Concello de Cambados repartió en 2024 un total de 157.000 euros de ayudas a entidades sin ánimo de lucro y 27.000 en bolsas de estudios, situándose “como un dos concellos máis comprometidos coas súas asociacións, superando con creces en investimento a moitos municipios de similar poboación e recursos”, aseguró el alcalde, Samuel Lago.
El regidor quiso hacer balance de estas aportaciones para destacar que este “esforzo económico é unha mostra inequívoca de que Cambados aposta polo desenvolvemento integral” de la localidad y muestra “un compromiso firme cosas persoas e entidades que enriquece a nosa comunidade” al dedicar “unha porcentaxe significativa do seu orzamento a apoiar proxectos locais en cultura, deporte, educación e acción social”, añadió.
Desglosado por objetivos, en materia de ayudas culturales y festejos señaló la dedicación de 12.000 euros para las comisiones de fiestas que “buscan preservar a tradición e fomentar a participación veciñal nas celebracións locais”, habiendo entidades de todas las parroquias.
Lago añadió que se invirtieron 21.717 euros en dar poyo a entidades culturales, “reforzando o desenvolvemento artístico e a promoción do patrimonio local”, pues esta línea está destinada a la realización de diferentes actividades que “potencian a vida cultural”.
En cuanto a las entidades benéfico asistenciales, recordó que se repartieron 27.000 euros entre organizaciones como Cáritas, el Banco de Alimentos Rías Baixas, Afasal o el asilo –cerró sus puertas en diciembre–, entre otras, y para “apoiar ás persoas máis vulnerables e promover iniciativas de inclusión social”.
Respecto a las subvenciones a clubs y asociaciones deportivas que este año han estado rodeadas por la polémica tras una serie de errores en la resolución y que llevaron a la oposición –el PP– a exigir responsabilidades, el alcalde señaló que el apoyo al deporte ha sido “importantísimo” con la entrega de 79.993 euros. Un “financiamento que fortalece a práctica deportiva en disciplinas como fútbol, baloncesto, piragüismo, tenis de mesa ou voleibol”, con respaldo a las grandes asociaciones y también a las más pequeñas. Y en cuanto a las iniciativas de ocio, recordó que se repartieron 4.999,60 euros.
En el caso del ámbito educativo, el socialista, que gobierna en un cuatripartito junto a Somos, BNG y Pode, señaló las 232 bolsas concedidas para la compra de material escolar y gastos de transporte, que suman 27.000 euros y que “supoñen un apoio económico ás familias con menores en idade escolar”. Asimismo expuso los 4.999 concedidos a las ANPA.