El BNG de Vilagarcía reclama una junta de portavoces para “comezar a traballar” en el cambio de nombres del callejero municipal, “cumprindo dunha vez por todas coa Lei de Memoria Democrática”. Los nacionalistas tachan de “inconcibíbel” la “incongruencia” entre el homenaje anunciado a las víctimas de los campos de concentración nazi, mediante las Stolpersteine (“ou pedras do tropezón”), con el hecho de que “varias rúas, monumentos e distincións honoríficas continúan lembrando figuras vinculadas ao réxime franquista”.
Este último hecho, señalan además, vulnera “o articulado da Lei da Memoria Democrática, especialmente no que se refie ao artigo 35 que obriga ás administracións públicas a eliminar símbolos, monumentos e distincións que exalten a ditadura”.
Los ediles Xabier Rodríguez y Rosa Abuín consideran que “a permanencia desas homanaxes contradí non só a normativa vixente, senón tamén a memoria das vítimas que se pretende honrar” y lo ven como “froito dun desleixo que non pode seguir así”.
Por último, el BNG incide en el “compromiso cívico, ético e moral” con la memoria democrática que Vilagarcía tiene con Laureano Gómez Paratcha, hijo predilecto, y Luis Pando Rivero, hijo adoptivo, “dignos dunha rúa relevante”.
Por todo ello, presentaron un escrito por registro para solicitar al alcalde, Alberto Varela, que convoque a la Xunta de Voceiros para abordar “de inmediato” el cumplimiento de la ley.