El grupo municipal de Esquerda Unida acusa a socialistas y nacionalistas de "perpetrar unha auténtica navallada" a las trabajadoras del Servizo de Axuda no Fogar de Vilagarcía. El portavoz, Juan Fajardo, considera que lo sucedido con los pliegos pone en evidencia "a existencia dun bipartito de facto" en Ravella.
Defienden desde la formación que el pliego que ahora apoyarán los nacioanlistas es "substancialmente o mesmo que se retirou do anterior Pleno", por lo que creen que el cambio de postura "só pode entenderse vencellado a outras contraprestacións posteriores" para el BNG y "alleas aos intereses das traballadoras".
Esquerda Unida defiende que sí se pueden recoger mejoras laborales concretas en los pliegos y que así lo hacen "moitas administracións públicas", como mejoras de tipo salarial, pluses como el de transporte e incluso valorando con más puntuación a aquellas empresas que ofrezcan mejores condiciones para los trabajadores que lo que se recoge en los respectivos convenios.
"Sempre que esteamos en sectores con retribucións medias consideradas baixas (o SAF é dos convenios peor remunerados) non supón unha intromisión na negociación entre a empresa e o colectivo laboral", señala Fajardo. Por ello, y atendiendo a la finalidad social del servicio, Esquerda Unida defiende que las ofertas serán cualitativamente mejores "cando as condicións laborais das persoas sexan mellores".
Además, argumenta que incluir las peticiones de las trabajadoras en el pliego del SAF sería intentar cumplir "o propio Plan de Igualdade do Concello", que en uno de sus párrafos recoge: "Ante un sistema de coidados desigual, necesítase unha resposta social e política contundente, non só para satisfacer o dereito de toda persoa a ser coidada, senón tamén para defender os dereitos das persoas coidadoras".