El PP provincial y el gobierno de la Diputación que forman PSOE y BNG se reprocharon ayer mutuamente ser los culpables de un nuevo bloqueo u oportunidad perdida para avanzar hacia un nuevo trazado del vial EP-9106 en Adro Vello (O Grove), que “permitiría dar continuidade ás escavacións” en la zona, valoraban los conservadores.
Los populares reclamaron ayer en el Pleno provincial, a través de una moción, un estudio previo sobre la viabilidad del nuevo trazado, “co fin de favorecer a continuidade e consolidación das escavacións arqueolóxicas”. “Só pedimos que encarguen dous documentos que precisan dun custe menor para a Deputación de Pontevedra”, defendió el portavoz Jorge Cubela.
No obstante, el ejecutivo provincial propuso una enmienda al texto presentado por el PP. Se accedería a la petición “sempre que a Xunta de Galicia se comprometera a asumir o coste da construción desta alternativa viaria”. El socialista Carlos Font indicó que la entidad provincial ya ofreció esta posibilidad a la Consellería de Infraestruturas. Por lo que tildó de “incomprensible” la respuesta del PP, que rechazó la enmienda propuesta. Font fue más allá e insistió en que la Xunta debería tener “un plan potente de posta en valor do patrimonio”, hacer “algo máis que libriños” y lamentó que “por non facer, nin comezaron co procedemento que anunciaron para a declaración de Ben de Interese Cultural de Adro Vello”.
Para el nacionalista César Mosquera, la propuesta inicial del PP era una “moción de quedaben” y afirmó que “votar a favor” de ella “non significa nada”, porque “igual a Xunta non acepta modificar o trazado”. “Parecen vostedes anti autonomistas”, espetó a la bancada popular, al considerar que “queren quitar as competencias á Xunta”. Lamentó, por último, lo que considera una actitud predefinida del PP para “retorcer todo para non chegar a un só acordo dos que lles ofrecemos”.
No obstante, los populares acusaron a su vez al gobierno provincial de ser el problema para Adro Vello. “É unha estrada provincial, gústelles ou non, así que a quen lle compete facer un estudo da trazabilidade é a esta institución”, insistió Cubela. “A realidade é que basta que o reclame o Partido Popular para que rexeiten a solicitude”, criticó. Reclamó, por último, “o mesmo trato a esta estrada de O Grove que o que a Deputación vai dar á estrada de Mollabao, en Pontevedra, que é de titularidade municipal e que vai contar con investimentos provinciais”, comparó el popular.